Sunday, September 2, 2012

Kehilangan

Salam, 1 september 2012....satu tarikh yang tak pernah aku fikir akan berlakunya sesuatu dalam hidup aku....hari dimana aku kehilangan seseorang yang....yang...(hmmm kalau x istimewa masakan pulak aku pahatkan cerita ni di sini)...yang memberi kesan yang besar dalam hidup aku...kehilangan di mata...pergi menemui pencipta...pulang ke tempat asal...menutup cerita dunia....dunia yang penuh ragam gelodak...gelodak yang tidak pernah mahu tenang walau bagaimana kita cuba sekalipun... Sub...allahyarham (al-fatihah)...dia adalah seorang kawan yang baik...yang tahu apa yang diperlukan dalam persahabatan....mintalah apa saja...katakan apa saja....tunjukkan apa saja....dia tahu apa yang aku perlukan....tak perlu jelaskan apa yang ada difikiran dia sudah boleh agak apa yang aku perlu tahu, and he got me right on the aim.... kenapa aku sedih?...kenapa aku sedih sangat?...kenapa aku sedih sangat-sangat?...sebab dia pergi?...semua manusia akan mati...sebab dia dah takde depan mata?...bukan ke manusia boleh hilang sekelip mata...sebab dah tak dpt dengar suara dia?...hmmm, biasanya itu lah yang menyedihkan...itulah satu benda yang aku x boleh terima...sebab dia banyak nasihat aku....dia banyak marahkan aku...dia bukan orang yang hanya akan menyokong sesaja2 apa yang aku buat...kalau tak betul, maka tak betul lah dia akan kata...kalau betul, dia tunjukkan sesuatu yang lebih baik daripada sekadar betul.... tuhan sayangkan dia...aku sayangkan dia...tapi dia bukan milik aku...dia milik allah... dah pasti aku akan terngiang2 suara, gelak tawa, hamukan dan telatah dia...masih aku belum lupa yang aku hancurkan telefon dia berpunca dari kepala angin dan baran aku...ye aku baran, aku kepala angin...walaupun tak semua kenalan pernah lihat sikap burukku yang semua tu, dia dah lihat semuanya...masih ingat katanya "uve shown me ur worst, no worry, u still have me"...hmmm. cukup sampai sini cerita pasal arwah...biar selebihnya aku yang simpan...tak mahu membawa perasaan lebih sayu dan sebab...yang aku percaya, di 'sana', kita akan bertemu lagi....pasti2 selepas itu tiada matinya... Al-fatihah

No comments:

Post a Comment